מה זה בעצם קיר מסך, וכיצד ניתן להשתמש בו?

קירות מסך

קיר מסך הוא מעטפת חיצונית של המבנה. זהו קיר חיצוני, שלא קשור למבנה, אלא נישא על ידי אלמנטים המחוברים בסמוך אליו. קירות מסך מהווים כיום את אחד הטרנדים המשמעותיים בתחום העיצוב, בעיקר בכל הנוגע לעיצוב המבנים המסחריים והמבנים המוסדיים וניתן למצוא כיום לא מעט וריאציות של קירות מסך, מה שמגדיל את מספר אפשרויות הבחירה. השוני העיקרי בין הסוגים השונים של קירות המסך בא לידי ביטוי בחומר גלם שממנו הם עשויים, הדבר המשותף לכל סוגי קירות המסך הוא שהם מעניקים לכל קיר מסך אותו הם מצפים מראה מרשים ואף יוקרתי.

לקירות מסוג זה יתרונות רבים מעבר לנושא העיצוב, בין היתר אודות לעמידותם אשר מושגת אודות לפיתוחים טכנולוגיים. מעבר להיבט האסתטי שלהם, לקירות המסך יש גם תפקיד פונקציונלי מובהק מכיוון שהם גם מגבירים את הנראות של המבנה ללא הפעלת תאורה חשמלית שעלותה גבוהה בהרבה מההשקעה אשר נדרשת לשם התקנת קירות מסך.

הייחודיות של קיר מסך

קירות מסךכאמור קיר מסך הוא קיר זכוכית שמותקן על גבי הקירות החיצוניים של המבנה בצורת מעטפת. בשנים האחרונות הפכה מעטפת הבניין מקירות מסך המשלבים זכוכית לאחד האלמנטים המשמעותיים בבנייני משרדים ובבנייני מגורים יוקרתיים. מכיוון ששיטת הבנייה של ימינו מכתיבה קודם כל בניית שלד, אחר כך בניית מעטפת, ובסוף עבודות פנים וגמר, בניית המעטפת של הבניין הפכה לאחת ההוצאות המשמעותיות בפרויקט. סיבה נוספת לעלויות הגבוהות של מעטפת הבנייה נובעת מכך שמרבית קירות מסך בנויים מקונסטרוקציה של אלומיניום וזכוכית ומורכבים מבסיס של רשת פרופילים מאלומיניום, עליה משובצים לוחות הזכוכית ואלמנטים האחראיים על ההצללה. שיטת ההתקנה הזו מבטיחה תנאי אוורור אופטימליים וצמצום שימוש עתידי במיזוג ובתאורה, מכיוון ששיטת הבניה אשר כוללת מעטפת של קירות מסך מבטיחה שימוש מרבי במשאבי הטבע. אם כן, קירות מסך מהווים את אחד האלמנטים של הבנייה הירוקה ותהליך התקנתם דורש עבודה עם חומרי גלם איכותיים ויכולת עמידה בתקני בנייה רלוונטיים.

אילו סוגים של קירות מסך קיימים היום בישראל

מרבית קירות מסך המותקנים כיום בישראל מותקנים בשיטת Unitize System (קיר מסך מבני) או בשיטת Stick System (שיטת העמודים או שיטת הסולמות). בעוד בארה”ב, באירופה משתמשים בעיקר ב- Unitize System בישראל השיטה הזו נפוצה הרבה פחות עקב הפרשי עלות גבוהים ומכיוון ששיטת Unitize נתפסת בתור שיטה יקרה יותר משיטת הסולמות. בשיטת הסולמות לעומת זאת, חלק מתהליך ההתקנה מתבצע במפעל הייצור של המסכים.

חיתוך פרופיל אלומיניום, עמודים וקורות הרוחב למידות, ביצוע עיבודים, ניקוב וחיבורים, חיבור שני עמודים על ידי מספר קורות הרוחב וגם הנחת אטמי הזיגוג מבוצעים לפני שהחיפוי מגיע לאתר הבניה. המשך העבודה על החיפוי מתבצע בשטח, מצדו החיצוני של הבניין, תוך שימוש בפיגומים. על מנת לקבל פרטים נוספים על ההתקנה הייחודית ולהבין לעומק את ההבדלים המשמעותיים בין שתי שיטות ההתקנה, הנכם מוזמנים לפנות אלינו, בחברת דנפל. אנו מתמחים בבנייה ירוקה ומציעים לקהל הישראלי את הפתרונות האיכותיים ביותר שקיימים כיום בעולם הבניה.

Comments are closed.