התקנת פרגולה במרחבים ציבוריים

התקנת פרגולה במרחבים ציבוריים

עיריות, מועצות מקומיות ורשויות נוספות מחויבות לספק לתושב מערך של שירותים החל מפינוי אשפה וגזם וניקיון העיר וכלה בבידור ותרבות פנאי. בכל עיר ניתן יהיה למצוא את מתקני הפנאי והבילוי הייחודיים לה, דוגמת טיילת מפוארת בצמוד לחוף הים, אמפי תיאטרון, אצטדיון ואחרים. על מנת לספק לתושבים בילוי איכותי לאורך השנה כולה לא די בהזמנת אומנים ו/או פעילויות ובהצבת במה מוארת, כי אם נדרש מן הרשות המקומית לספק פתרונות שהייה ונוחות החלל ממדשאות מטופחות ומתקני ישיבה וכלה בהצללה שתאפשר בילוי גם בשמש הקופחת.

פרגולה ציבורית החולשת על פני עשרות ועתים מאות מטרים רבועים נדרשת לתכנון מוקפד וניסיון אדריכלי, המביא בחשבון את גודל השטח, התשתית והקונסטרוקציה, מיקום השטח ביחס לזריחת השמש וייעודו. חברות הפקות מספקות לפעמים העמדה של הצללה מודולרית הנשענת על הצבת יתדות בתשתית ומתיחת יריעות בניהן, אולם מדובר בפתרון נקודתי או זמני אשר אינו מספק מענה לטווח הארוך, ובניצול שלו מספר פעמים בשנה הופך גם להיות בלתי כלכלי.

התקנת פרגולה במרחב ציבורי מתוכננת בהתאם לצורך של העיר/ היישוב והמרחב ומביאה בחשבון פרמטרים רבים, כאשר לעתים עולה הצורך גם בהתאמה מודולרית ומשתנה במטרה להתאים את המתחם לסוגים שונים של אירועים. פתרון קבע דוגמת פרגולה מעץ מאסיבית ויקרה מתאים אולי למרחב הביתי אולם פחות משתלב במרחבים ציבוריים ומרחבי ענק.

שיטות הבניה הקלה והבניה הירוקה תוך דגש על מערכות תאורה טבעית הולידו גם את הפתרון להתקנת פרגולה במרחב ציבורי היא פרגולה הנשענת על לוחות פוליקרבונט.

מהו פוליקרבונט?

פוליקרבונט הוא חומר המתהווה בזכות תרכובת ייחודית של פולימרים ונוצר בהזרקת לחץ לתבניות היוצרות לוחות בתצורות שונות ובעוביים שונים. הלוחות הם לוחות אטומים, עמידים וגמישים, בעלי דרגת שקיפות גבוהה במיוחד. תכונותיהן הייחודיות של לוחות פוליקרבונט הפכו אותם למובילים בתחום התאורה הטבעית ופתרונות ההצללה בניהם התקנת פרגולות בכל בדרי הגודל לרבות במרחבים ציבוריים.

התקנת פרגולה במרחבים ציבורייםפרגולה מלוחות פוליקרבונט- יתרונות בולטים:

שקיפות- לוחות פוליקרבונט מביאים שקיפות ברמה גבוהה במיוחד. הלוחות דמויי זכוכית ומאפשרים חדירה של תאורה טבעית לכל מתחם ולכל חלל, אפילו דרך קירות אטומים.

הצללה- לוחות פוליקרבונט מהווים בסיס הכולל שכבות הגנה שונות, בניהן שכבות עומק ההצללה המאפשרות לקבוע את כהות ועומק ההצללה במתחם, מה שמאפשר התקנת פרגולה בתכנון והאמה אישית של עוצמות האור והצל במתחם.

אטימות- לוחות פוליקרבונט אטומים לחלוטין, עמידים בפני מים, משקעים, רוחות וחדירת מזיקים. התקנת פרגולה מלוחות פוליקרבונט לצורך הצללת מתחמים ציבוריים יוצרת מתחמים מוגנים היטב, ציוד שאינו מתבלה ודוהה וניצול מיטבי של המתחם לאורך מרבית ימות השנה.

בידוד תרמי- לוחות פוליקרבונט הם בעלי יכולת לבידוד תרמי ברמה גבוהה במיוחד. הלוחות אמנם מחדירים את אור השמש אולם לא את חומה הקופח ומותירים חללים מאווררים ונעימים לשהייה גם בימים חמים במיוחד.

סינון קרינה- שכבה חשובה נוספת בה מצוידים הלוחות היא שכבת סינון קרינה אולטרה סגולית. קרני השמש המסוכנות החודרות פתרונות הצללה אחרים נותרים מחוץ למתחם המקורה בפרגולה מלוחות פוליקרבונט והשוהים במתחם המוצל זוכים להגנה מלאה מפני קרני UV המסוכנות ללא צורך בשימוש באמצעי מיגון אישיים מפני קרינת השמש.

חברת דנפל מובילה את תחום התאורה הטבעית ואדריכלות האור למעלה מארבעה עשורים, ומלווה מועצות מקומיות, עיריות וממסדים נוספים בתכנון מערכות הצללה ותאורה טבעית, גם בסדרי גודל עצומים ובמתחמים בעלי צרכים ייחודיים. האדריכלים המנוסים בחברה בוחנים בעין מקצועית ומתוך ניסיונם הרב כל מתחם ומספקים פתרונות איכות הנשענים על ניצול משאבי הטבע ועקרונות הבניה הירוקה.