קירוי בריכות שחיה- חיבור של הספורט לטבע

עולם הבניה הירוקה הוא אך נדבך נוסף בעולם המעניק משמעות רבה ומקום לבריאות הציבור, לאורח ואיכות החיים ולשמירה על פני הכדור, כמו גם שימור מתנות הטבע כפי שניתנו לנו, ותמו הימים בהם כל אלו היו נחלתם של המשוגעים לדבר. עולם הבניה כיום כולל רשת של מושגים, כלים ומערכות שנועדו להביא בחשבון גורמים סביבתיים רבים, לטובת שמירה על סביבה ירוקה יותר כמו גם חיסכון כלכלי. לא לחינם פחת השיח סביב משבר הנפט העולמי, כי בעוד היו מי שניסו לאתר במאמצים רבים מקורות אחרונים של נפט בעולם וספגו מחירים פוליטיים כלכליים ואישיים בשל כך, היו מי שהחכימו, חיפשו ומצאו פתרונות חלופיים לניצול ומיצוי אנרגיה בעבור הצרכים השונים של הציבור.

שימוש בפתרונות תאורה טבעית החל במבנים תעשייתיים, ארגוניים ומסחריים, חדר לשוק הבנייה הפרטית ומבני המגורים וזלג לכלל מתקני הספורט, הבידור והפנאי, בניהם בריכות השחייה, המחברות בין פעילות פיזית וספורטיבית מהבריאות והמומלצות הקיימות, לפעילות במקורות מים מחוממים וסגורים המאפשרים את ההמשכיות לאורך העונה כולה. בריכות שחייה המתאימות לשחייה ספורטיבית, מבוקרת ומסודרת ואינן מיועדות לרחצה ובילוי משפחות בלבד, הן לרוב בריכות שחיה סגורות במתחמי קאנטרי קלאב וספורט מקומיים. קירוי בריכות שחיה כאלה הוא מתחייב, הן במטרה להגן על המים והן במטרה לאפשר חימום סביבתי במתחם. אלא שבחודשי הקיץ הספורטאים החובבים והמקצועיים מוצאים ב קירוי בריכות שחיה חיסרון יותר מאשר יתרון, כאשר קרני השמש החמימות והמלטפות המספקות אנרגיה ומשפרות מצב רוח ותפוקות כאחד נותרות בחוץ.

קירוי בריכות שחיהקירוי בריכות שחיה באמצעות מערכת זיגוג מודולארית של דנפל היא דרך מרהיבה לאכול את העוגה ולהותיר אותה שלמה. לוחות דנפלון העשויים מפוליקרבונט מספקים מעבר של אור שמש טבעי העוטף את הרוחצים והשוחים בבריכה בחודשי הקיץ, מגן עליהם מפני קרינה ואטום לחלוטין מפני חדירת מזהמים, מזיקים, רטיבות ומשקעים. קירוי בריכות שחיה המספק תאורה טבעית נולד בזכות עקרונות הבניה הירוקה ומהווה כלי יעיל לניצול אנרגיית השמש לצרכי תאורה טבעית ושליטה בטמפרטורה, המסייעים מעבר לתחושת הרוחצים גם בחיסכון משמעותי בתחזוקת מתחם הבריכה והחלל. חשוב להבהיר כי קירוי בריכות שחיה באופן זה אינו בא להחליף את פתרונות חימום המים בעונה, אולם שימור טמפרטורת החלל החמימה שנוצרת בזכותו שומרת על חום המים מפני התקררות המאפיינת בריכות חיצוניות החשופות לרוחות וצניחת טמפרטורה בעונות המעבר.

קירוי בריכות שחיה באמצעות לוחות פוליקרבונט מציע גם בידוד תרמי מעולה וגם סינון קרינה אולטרה סגולית מסוכנת, מה שמאפשר לרוחצים בילוי ארוך טווח ללא סכנה וללא הצורך להתמרח ולדאוג לפתרונות הגנה אחרים מפני השמש. מדובר בסינון קרינה המספק הגנה מלאה בכל מאת האחוזים.

לעיצוב ולחזות מתקנים ומבנים במאה העשרים ואחת משמעות שאינה פחותה מהמשמעויות הטמונות באיכות, יעילות אנרגטית וחיסכון. מערכות הזיגוג המודולאריות מבית דנפל המאפשרות קירוי בריכות שחיה, אצטדיונים, מתחמי הופעות ובילוי כמו גם מבנים סגורים מסחריים ותעשייתיים, הן מערכות המחברות בין עיצובים מרהיבים ועוצרי נשימה בהתאמה אישית, כאשר אין האחד דומה למשנהו. קביעת גודל פתחי התאורה מעבירי האור נקבע בהתאמה אישית, ומתאפשר בשלל תצורות גיאומטריות היוצרות יחד מראה מרשים וחדשני. הלוחות מגיעים במראה זכוכית שקוף או בקשת רחבה של צבעים, גימורים ואפקטים המעניקים נגיעה וחותמת אישית לכל מבנה ובכל פתרונות השימוש והעשייה בהם בניהם לצד קירוי בריכות שחיה גם פתרונות הצללה, קירוי פרגולות, יצירת מעטפת מבנים וקירות מסך, קביעת פתחי תאורה וחלונות גג מסוג סקיילייט ושלל פתרונות נוספים מעולם אדריכלות האור.