אור יום

Daylighting - חשיבה מחודשת על תאורה לילית

חשיבה מחודשת על תאורה לילית

האור הוא הבסיס לקיומנו. מעל 50% מאוכלוסיית העולם מתגוררת בערים. האו”ם מעריך שעד שנת 2050 הכמות תגדל ל- 70%. אך אנו לא מנצלים במלואו את כל הפוטנציאל הטמון בערים. זמן הלילה מהווה אתגר בערים ברחבי העולם.

Rethinking-Light-at-Night-2חשיבה מחודשת על תאורה לילית בעת שיותר ויותר אנשים מתגוררים בערים, לא בהכרח מתפרשת לעיר של 24 שעות מסביב לשעון. בערים רבות אין תוכנית ותכנון אסטרטגי לזמן הלילה. גישה הוליסטית לתאורה עירונית יכולה ליצור מקומות בטוחים ומלאי חיים עבור אנשים החיים בערים – במשך כל היממה.
עלינו לחשוב על תאורה עירונית מעבר לבטיחות ולהתייפות ויותר כדרך לשיפור איכות חייהם של תושבי הערים כחלק מאדריכלות שלמה, להרחיב את ההתנסות התרבותית ולעודד פעולות גומלין חברתיות.
שילוב לדים חכמים במערכות חיפוי המבנים העירוניות מאפשר תאורה המגיבה לקשרים מסויימים, תוך הבנה של השפעת האור על ההתנהגות האנושית ויכול לעזור בתכנון סביבה עירונית יותר מלאת חיים. עלינו למצוא את האור הנכון עבור סביבות עירוניות.
במהלך הלילה, הרושם שנוצר על העיר מושפע מהדרך בה היא מוארת. אור ואומנות יוצרים אוירה, ומעצבים את החוויות החושיות הנוצרות על ידי הסובב אותנו.
תאורה משנה חללים; כאמצעי, היא מאפשרת למעצבים “לשחק” עם צללים, צבעים ועוצמה.
מחקרים מראים שתאורה יכולה לגרום להתנהגות חיובית – לדוגמא, היא יכולה לגרום מצב רוח מאוזן וחיובי.
לדים משמשים לנו ככלים היכולים לטפל באתגרים עירוניים מסובכים בדרכים חדשות. תאורת זמן לילה יכולה להגיב לצורכי הסביבה, לצרכי החברה והקשרים וזאת על ידי שימוש בטכנולוכיות חכמות.


light at night4Danpal
. Transforming Light into a Powerful Tool

דנפל עבור תאורת לילה – מעבר אור לכלי רב עוצמה.בדנפל, מגוון מערכות רחב. המערכות שלנו, הניתנות להתאמה ולהתקנה קלה, יכולות להעביר אור. פשוטו כמשמעו. בין אם האור טבעי או מלאכותי – הוא יכול להפוך לכלי מגוון ורב עוצמה, ליצירות אדריכליות הקורנות מבפנים ומבחוץ. לדוגמה, המגוון הרחב של תאורות דנפל משמש לאדריכלים כלוח צבעים עשיר ליצירת חזיתות מבנים מעוררות השראה – ולהאיר את חווית המשתמש באמצעות תאורת אור יום במהלך היום ולאחר מכן קירות אור מרהיבים המקרינים את האור הפנימי בשעות הערב. דנפאטרם היא מערכת קלטות (?) עמידה וטרמית המשולבת במערכת תאורת לדים ומציעה אור מלאכותי למגוון אינסופי של אפשרויות עיצוב לשעות הלילה.