בניה ירוקה- לא רק עניין של כסף

ההחלטה על בניה תחת עקרונות הבניה הירוקה טומנת בחובה יתרונות כלכליים רבים. מעבר לעובדה כי העבודה מתבצעת באמצעות חומרים העוברים תהליכי מחזור וידידותיים לסביבה מבנה המוקם תחת הנחיות הבניה הירוקה הוא מבנה חסכוני למגורים (או לכל מטרה אחרת לשמה הוקם). החיסכון יהיה ניכר בחיי היום-יום, בהם יזכו השוהים במבנה לאור טבעי וטמפרטורות נעימות, בזכות מערכות מתקדמות המביאות לניצול מיטבי של אנרגיות טבעיות על פני שימוש יקר באנרגיות תעשייתיות מתכלות. בסופו של יום מדובר בתועלות ויתרונות שיתבטאו בחשבונות החשמל, המים והגז (על פי המערכות אותן בחר הקבלן להתקין במבנה).

בניה ירוקההאמירה העכשווית בתחום הבניה בישראל כיום היא כי בניה ירוקה אינה רק פתרון לחיסכון בעלויות כי אם חובה מוסרית שלנו כחברה כלפי הסביבה בה אנו חיים וכלפי עתיד ילדינו. על מנת להבין את המשמעות יש לבחון את היקף הפסולת שמייצרת כיום החברה הישראלית. ענף הבנייה הוא יצרן הפסולת הגדול ביותר אשר אחראי לכשבעים אחוזים מהיקף ייצור הפסולת וזיהום האוויר וזאת בשל תהליכי הייצור המזהמים של חומרי הבנייה, שינוע של חומרי הבנייה ממפעלי הייצור לאתרי הבנייה, שריפת החומרים וכמות האבק שנוצר בעת העבודה באתר. ההשפעה של כל הללו על הסביבה היא מידית מחד גיסא וארוכת טווח מאידך גיסא. מרגע שנולד פתרון לבניה איכותית, חזקה ועמידה המונעת את כל הללו באמצעות עקרונות הבניה הירוקה אנו כחברה מחויבים לעשות בפתרונות הללו שימוש ולהקנות לעצמנו ולדורות הבאים איכות סביבה ירוקה ונקייה יותר.

תו התקן הניתן למבנים שנבנו תחת עקרונות בניה ירוקה מתייחס הן לתהליך הבנייה והן לתוצר הסופי, הן לזיהום והלכלוך הנקודתי שנחסך באמצעותה והן לחיסכון ארוך טווח באנרגיות תעשייתיות מזהמות. את שור הבניה מובילות היום חברות המפתחות מערכות תומכות בניה ירוקה המשלבות חיסכון בתפעול המבנים לצד תמיכה בקיימות וחשיבה תמידית על הסביבה.

שימוש בקירות מסך של דנפל מאפשר הכנסת אור טבעי לצד בידוד אנרגטי גבוה. עקרן הבניה ירוקה מעודד הכנסת תאורה טבעית ליצירת נוחות ויזואלית ושיפור יעילות לצד הפחתת אנרגיה בצריכת תאורה דבר אשר הולך יחד לאורך השנים כעקרון מנחה בכל פתוח מערכות דנפל.

מערכת דנפל חזיתות, הינה מערכת זיגוג מעבירה אור, המגיעה במספר עיצובים ומתאימה להתקנה מעל ומתחת לסוגי קונסטרוקציה שונים. המערכת מורכבת ממגוון מחברים יבשים נתפסים העשויים מפוליקרבונט או אלומיניום. מערכות דנפל מתאימות למגוון רחב של תנאי מזג אויר ומציעות עמידות גבוהה. לדנפל יש מגוון רחב של האפשרויות, צבעים, גימורים ואפקטים מיוחדים.

כמו גם, מערכות הגג של דנפל ידועות בשווקים השונים ברחבי העולם כפתרון אידאלי להעברת אור טבעי באחוזים משתנים, עמידות ויתרונות ירוקים וכלליים יחד .

בחירה ב בניה ירוקה היא אמירה חברתית וסביבתית לא פחות מחשיבה כלכלית. את השוק מובילות כיום מכוניות המפחיתות משמעותית את פליטת הגזים הרעילים וזיהום האוויר, מוצרי חשמל בדירוג אנרגטי גבוה המעניקים חיסכון מהותי בחשמל ומבנים שנבנו תחת עקרונות בניה ירוקה ותקניה. גם מבנים שאינם עומדים בכל מאת האחוזים בתקן של בניה ירוקה, עדיין בוחרים לשלב בתוכם מערכות תומכות וחסכוניות באנרגיות תעשייתיות דוגמת מערכות אדריכלות אור מתקדמות וניצול משאבים טבעיים להפקת אור וחום, הצללה ובידוד תרמי איכותי.

חברת דנפל בחרה להקדיש את פעילותה לקידום פתרונות בניה ירוקה בארץ ובעולם, וכבר למעלה מחמישה עשורים מפתחת מערכות אדריכלות אור מתקדמות המחברות בין עקרונותיה של הבניה הירוקה למטרות חיסכון באנרגיה והפחתת עלויות, יצירת סביבה ירוקה ובריאה לקהילה וחופש עיצובי רחב הנמצא כחומר ביד היוצר בידי אדריכלים ומעצבים העושים שימוש במערכות דנפל ובאור הטבעי שהן מביאות למבנים כחומרי גלם עיצוביים לכל דבר.